Nachumas Aronsonas (1872–1943) į Vilniaus piešimo mokyklą atvyko iš Kreslavkos (dab. Latvija). Ivano Trutnevo patartas ėmėsi skulptūros, būdamas mokinys sukūrė Vilniaus švietimo apygardos globėjo Nikolajaus Sergijevskio biustą. Nusivylęs Vilniuje pasitaikančiomis antisemitinėmis apraiškomis, grįžo į Kreslavką. 1891 m. išvyko į Paryžių, studijavo Colarossi akademijoje ir Dekoratyvinės dailės mokykloje pas Henrį Lemaire’ą ir Auguste’ą Rodin’ą. 1894 m. grįžo į Rusiją, buvo susijęs su Sankt Peterburgo imperatoriškąja dailės mokykla. Antrojo pasaulinio karo metu pasitraukė į JAV. 

Kūrybai įtakos turėjo impresionistiniai A. Rodin’o darbai. Simbolistinės iš marmuro N. Aronsono iškaltos skulptūros kompozicijos, kuriose vyrauja akto motyvas, pasižymi ekspresyvia išraiška, grakščiomis linijomis, subtilia šviesos ir šešėlių gracija.


Parengta pagal Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866– 1915, sud. Jolanta Širkaitė, 2017

Nachumas Aronsonas (1872–1943)/Naoum Aronson (1872-1943)

Naoum Aronson (1872-1943) came to the Vilnius Drawing School from Krāslava (now Latvia). Under the advice of Ivan Trutnev, he took up sculpture. While Aronson was still a student, he created a bust of Nikolai Sergievsky, the patron of the Vilnius Education District. Displeased by the anti-Semitic manifestations in Vilnius, he returned to Krāslava. In 1891, he traveled to Paris and studied at the Colarossi Academy and the School of Decorative Arts under Henri Lemaire and Auguste Rodin. In 1894, the artist returned to Russia and was associated with the Imperial Academy of Fine Arts in Saint Petersburg. During World War II, he moved to the USA.  

Aronson was influenced by the impressionistic works of Rodin. Aronson’s symbolist compositions of sculpture carved from marble, dominated by the motif of the nude, are characterized by expressivity, graceful lines and a subtle play of light and shadow. 

Based on Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866–1915 (Académie de Vilna: Vilnius Drawing School 1866-1915), ed. Jolanta Širkaitė, Vilnius, 2017.