Choro dirigentas ir pedagogas Hermanas Perelšteinas (1923–1998) įkūrė Ąžuoliuką – pirmąjį berniukų ir jaunuolių chorą sovietinėje Lietuvoje.
Gimė Karaliaučiuje, studijavo Kauno konservatorijoje (1936–1941), aukštąjį mokslą biologijos srityje baigė Jakutske (1954), o muzikos pedagoginę mokyklą – Sverdlovske (1956), kadangi Perelšteinų šeima 1941 m. buvo ištremta. Grįžęs į Lietuvą, 1959 m. baigė konservatoriją ir įkūrė Ąžuoliuką.
Kaip teigia H. Perelšteino mokinys ir dabartinis Ąžuoliuko meno vadovas Vytautas Miškinis, Hermanas Perelšteinas buvo kosmopolitas.
[...] Kai Ąžuoliukas susikūrė, apie pusę choristų sudarė žydai, kitą pusę – lietuviai, rusai ir lenkai. Lietuviai ėmė dominuoti tik po dešimties metų. Palaipsniui lietuvių tėvai vis drąsiau siųsdavo savo vaikus į Ąžuoliuką, nes matė šio choro ambicijas, aukštą socialinį statusą, stiprius pedagoginius principus.
H. Perelšteino sukurta berniukų choro mokymo sistema sėkmingai gyvuoja iki šiol. Šiandien šis choras – ne tik didžiulį ir įvairų smulkios ir ypač stambios formos kūrinių repertuarą sukaupęs kolektyvas, tačiau ir specializuota muzikos mokykla.
Hermanas Perelšteinas (1923–1998)
Herman Perelstein (1923–1998), a choirmaster and teacher, founded Ąžuoliukas, the first boys’ and young men’s choir in Soviet Lithuania.
Born in Karaliaučius, he studied at Kaunas Conservatoire (1936-1941). As the Perelstein family was exiled in 1941, Herman graduated in biology in Yakutsk (1954) and completed his higher education in music pedagogy in Sverdlovsk (1956). In exile, Perelstein continued his musical activities, and upon his return to Lithuania, he graduated from the Conservatoire in 1959 and founded Ąžuoliukas.
According to Vytautas Miškinis, Perelstein’s student and the current artistic director of Ąžuoliukas, Herman Perelstein was a cosmopolitan. … When Ąžuoliukas was founded, about half of the choir members were Jews, the other half were Lithuanians, Russians and Poles. The Lithuanians began to dominate only after ten years.
Gradually, an increasing number of Lithuanian parents began sending their children to Ąžuoliukas Choir, because they saw its ambitions, high social status, and solid pedagogical principles. The system of boys’ choir training developed by Perelstein has been successfully applied until today. Today, in addition to performing a large and varied repertoire of small and large-scale works, the choir is also a specialized music school.