Smuikininkas Danielius Pomerancas (1904–1981) gimė  Vilniuje, griežti smuiku  mokėsi pas Izaoką Vildmaną-Zaidmaną. 1925–1926 m. studijavo Berlyno Valstybiniame akademiniame muzikos universitete, Vienoje lankė smuiko virtuozo Bronisławo Hubermano meistriškumo pamokas.

Kaip ir daugelis jaunų muzikų, siekdamas užsidirbti, D. Pomerancas buvo subūręs trio su iš Rusijos žydų kilusiais pianistu Aleksandru Zakinu ir violončelininku Gregoriu Piatigorskyʼiu, ansamblis grodavo kavinėse. Vėliau D. Pomerancas grojo garsiuose Berlyno kolektyvuose – smuikininkų Dajošo Bélos ir Mareko Weberio šokių orkestruose, su pastaruoju gastroliavo Londone ir Paryžiuje.

1933 m. grįžęs į Kauną subūrė multiinstrumentininkų ansamblį, kuris dažniausiai grodavo inteligentų ir menininkų pamėgtoje Konrado kavinėje. Paties D. Pomeranco virtuoziškas griežimas pasižymėjo itin gražiu garsu, muzikas buvo įvaldęs labai įvairų smuiko repertuarą.

Nepriklausomas savaitraštis Diena rašė (1936 09 20): Po pietų visas Kaunas renkasi pas tą patį Konradą. Pagarsėjusio ir pamėgto smuikininko Pomeranco orkestras dabar sustiprintas smuikininku Kravecu jau spėjo visų kauniečių simpatijas užkariauti. Tad ir nenuostabu, kad vakarais pas Konradą sunkiau rasti laisvą kėdę, negu kaunietę, kuri sutiktų užsidėti praeitų metų mados skrybėlę... Konrado kavinės pasisekimas nesudaro paslapties. Čia pirma visako tiekiami geriausi produktai. Atminkime naujus jaukumą suteikiančius baldus, dar pridurkime temperamentingo smuikininko Pomeranco muziką, ir toji paslaptis paaiškės.

Pramoginę muziką Kauno restoranuose taip pat atliko Makso Boršteino, Abraomo ir Joselio Stupelių, Chaimo Ceitelio ansambliai.

Danielius Pomerancas (1904–1981)/Daniel Pomeranz (1904–1981)

Daniel Pomeranz (1904–1981), famous violinist and the pioneer of jazz in interwar Kaunas, was born in Šiauliai. In 1920, he entered the Juozas Naujalis School of Music in Kaunas, where he studied under Itzhak Vildman-Zaidman. From 1925 to 1926, Pomeranz studied at the Berlin Conservatory and the State Academic Music University. In Vienna, he attended master classes of violin virtuoso Bronislaw Huberman.

Like many young musicians, Pomeranz formed a trio with the Russian Jewish pianist Alexander Zakin and the cellist Gregor Piatigorsky, and played in cafés to earn money. Later, Pomeranz played in famous Berlin ensembles, such as the dance orchestras of violinists Dajos Béla and Marek Weber, and toured with the latter in London and Paris.

Around 1933, upon his return to Kaunas, Pomeranz established an ensemble of multi-instrumentalists, which contributed to new cultural phenomenon in Lithuania—the development of the popular city music. The musicians usually played at Konradas Café, a favorite with intellectuals and artists. Pomeranz’s virtuoso playing was characterized by a very beautiful sound. The musician also had a wide range of violin repertoire.

The independent weekly newspaper Diena wrote (September 20, 1936): In the afternoon, entire Kaunas gathers at the same Konradas. The orchestra of the renowned and popular violinist Pomeranz, now reinforced by violinist Kravec, has already won the sympathy of all Kaunasites. So it is not surprising that it is harder to find an empty chair at Konradas in the evenings than it is to find a Kaunas woman who would be willing to put on last year’s fashionable hat… The success of Konradas Café is no secret. It is all about serving the best products. Think of the new and cosy furniture, add the music of the temperamental violinist Pomeranz, and the mystery becomes apparent.

The ensembles of Max Borstein, Abraham and Josel Stupel and Chaim Ceitel also played popular music in Kaunas restaurants.