Pinkas Kremenis (Pinchus Krémègne, 1890–1981) į Vilniaus piešimo mokyklą atvyko 1909 m. iš Žaldukio miestelio (dab. Baltarusija). Čia susidraugavo su Michailu Kikoinu ir Chaimu Sutinu. 1912 m. pirmasis iš trijulės išvyko į Paryžių, apsigyveno dailininkų kolonijoje La Ruche. Biografai nenurodo, kad P. Kremenis būtų kur nors mokęsis toliau. 1913 m. Nepriklausomųjų salone (Prancūzija) eksponavo tris skulptūras. Apie 1915 m. jo susižavėjimą skulptūra pakeitė tapyba. 

Kremenio nutapyti Serė, Kanų, Pirėnų ir Korsikos vaizdai persmelkti vidinio lyrizmo, aštraus ritmo, disonansiško kolorito sąskambių. Jo kūrinių eksponuota daugelyje asmeninių ir grupinių parodų, esama Prancūzijos, Izraelio ir JAV muziejuose bei privačiose kolekcijose. 

Neemija Arbitblatas (Arbit Blatas), Pinkas Kremenis, XX a. II p.

Lietuvos nacionalinis dailės muziejus

Pinkas Kremenis/ Pinchus Krémègne (1890–1981)

Pinchus Krémègne (1890-1981) came to the Vilnius Drawing School in 1909 from the town of Žaldukis (now Belarus). There he became friends with Michel Kikoïne and Chaïm Soutine. In 1912, Krémègne was the first of the trio to leave for Paris, settling in the artists’ colony La Ruche. Biographers do not indicate that Krémègne sought further education. In 1913, he exhibited three sculptures at the Salon des indépendants. Around 1915, his fascination with sculpture gave way to painting.  

Creminis’s paintings of the village of Sère and Cannes, the Pyrenees and Corsica emit inner lyricism, strong rhythm and dissonant color juxtapositions. Artist’s work has been exhibited in numerous solo and group exhibitions, and is housed in museums in France, Israel and the USA as well as in private collections.  

 

Neemiya Arbit Blatas, Pinchus Krémègne, 2nd half of the 20th century 

 

Lithuanian National Museum of Art