Levas Antokolskis (1872–1942), žymiojo skulptoriaus Marko Antokolskio sūnėnas, Vilniaus piešimo mokykloje mokėsi paskutiniame XIX a. dešimtmetyje. 1881 m. išvyko į Sankt Peterburgą, 1893–1900 m. studijavo dailės akademijoje pas Ilją Repiną. Už paveikslus Inkvizitoriaus tardymas ir Salomėja karaliaus Erodo puotoje gavo dailininko vardą. 1898 m. tobulinosi Paryžiuje. 1902 m. grįžo į Vilnių ir aktyviai įsitraukė į miesto meninį gyvenimą – apipavidalino žydų draugijų vakarus, spektaklius, rengė gyvuosius paveikslus, dalyvavo Vilniaus dailės būrelio veikloje, buvo vienas iš Vilniaus dailės draugijos iniciatorių, periodikoje publikavo dailės kritikos straipsnius. 1912 m. išvyko į Hamburgą studijuoti dekoratyvinės tapybos, o vėliau tais pačiais metais persikėlė gyventi į Maskvą.
Antokolskio tapyba įvairių žanrų: paveikslai bibline tematika, buitinės žydų gyvenimo scenos, portretai ir peizažai, atliko piešinių, perteikiančių dabar jau sunaikintus Vilniaus žydų architektūros paminklus ir jų detales. Maskvoje ištapė kino teatrų Odeon ir Modern sienas.
Parengta pagal Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866–1915, sud. Jolanta Širkaitė, Vilnius, 2017.
Levas Antokolskis, Autoportretas, 1910
Levas Antokolskis (1872–1942)/Lev Antokolsky (1872-1942)
Lev Antokolsky (1872-1942), nephew of the famous sculptor Mark Antokolsky, studied at the Vilnius Drawing School in the last decade of the 19th century. In 1881, he moved to Saint Petersburg, where he studied at the Academy of Fine Arts under Ilya Repin from 1893 to 1900. For his paintings, The Interrogation of the Inquisitor and Salome at King Herod’s Feast, Antokolsky received the title of painter. In 1898, he studied in Paris.
In 1902, Antokolsky returned to Vilnius and became actively involved in the city’s artistic life: he decorated evenings and performances of various Jewish societies, organized live paintings, took part in the activities of the Vilnius Art Group, was one of the initiators of the Vilnius Art Society, and published articles on art criticism. In 1912, Antokolsky traveled to Hamburg to study decorative painting. In the same year, he moved to Moscow.
Antokolsky painted in various genres: biblical scenes, scenes of Jewish domestic life, portraits and landscapes. There are also drawings depicting the now-destroyed monuments of Jewish architecture in Vilnius as well as their details. In Moscow, he painted the walls of the Odeon and Modern cinema theaters.
Based on Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866–1915 (Académie de Vilna: Vilnius Drawing School 1866-1915), ed. Jolanta Širkaitė, Vilnius, 2017.
Lev Antokolsky, Self-Portrait, 1910