0
Jūsų krepšelis tuščias.
Krepšelis atnaujintas
Nėra galimybes įsigyti nurodyto produkto kiekio.

Pasiteirauti dėl didesnio kiekio

Paieška

Valstybinis Vilniaus Gaono Žydų Muziejus
Vilna Gaon State Jewish Museum

0

Žydų istorija

 
Edukacinis užsiėmimas LITVAKAI – KAS JIE TOKIE? vyksta Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui skirtoje parodoje „Lietuva litvakų kūryboje“. Veikla trumpalaikė, edukaciją vykdyti numatoma iki 11 15, ji orientuota į 1–5 kl. moksleivius. Užsiėmimo metu sužinoma, ką reiškia žodis „litvakas“, kaip žydų bendruomenė kūrėsi ir gyveno Lietuvoje. Nagrinėjamas štetlo gyvenimas, tradicinis Lietuvos peizažas ir istorinis Vilnius. Edukacinio užsiėmimo tikslas – akcentuoti svarbiausius litvakų kūrybos aspektus, aptariant žydų indėlį į teatro, muzikos, fotografijos, tapybos sritis; kelti tapatybės daugiakultūriame pasaulyje klausimą. Edukacija parengta pasitelkiant dokumentinę, vaizdinę medžiagą, dauguma užduočių atliekamos tyrinėjant parodoje eksponuojamus dailės kūrinius, originalus iš Izraelio, JAV, Urugvajaus, Lietuvos.
 
Edukacinio užsiėmimo „Žydų istorijos puslapiais: Tolerancija ir aš“, skirto visoms amžiaus grupėms, metu ekspozicijose pristatomi esminiai žydų istorijos Lietuvoje, kultūros ir religijos aspektai: įsikūrimas ir gyvenimas LDK; žydų kultūrinė ir religinė tradicija; žydų dalyvavimas Lietuvos nepriklausomybės kovose; visuomenėje vyravę stereotipai ir jų ištakos; Holokaustas, žydų pasipriešinimas ir gelbėtojai. Užsiėmimo metu naudojamos dinamiškos, bendradarbiauti skatinančios žaidybinės užduotys tolerancijos tema. Mokytojams pageidaujant, dalyviai papildo Tolerancijos principų deklaraciją savo įžvalgomis.

„Išsigelbėjęs Lietuvos žydų vaikas pasakoja apie Šoa“ yra skirtas 7–12 klasių moksleiviams. Šio užsiėmimo tikslas – supažindinti su II pasaulinio karo metu Lietuvoje vykusiais įvykiais, Holokausto bruožais šiame regione pasitelkiant autentiškus dokumentus, liudijimus, persekiotų ir stebuklingą išsigelbėjimą patyrusių vaikų pasakojimus. Dalyviai apsilanko ekspozicijoje „Išsigelbėjęs Lietuvos žydų vaikas pasakoja apie Šoa“, supažįsta su istoriniu kontekstu ir kolegialiai dirba su unikalia medžiaga – autentiškais dokumentais ir pasakojimais. Šį užsiėmimą mielai renkasi lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai tuo metu, kai moksleiviai pagal programą skaito Anos Frank dienoraštį. Esant poreikiui užsiėmimą papildome rašytojo Icchoko Mero istorija.

 

 
smart foreash