0
Jūsų krepšelis tuščias.
Krepšelis atnaujintas
Nėra galimybes įsigyti nurodyto produkto kiekio.

Pasiteirauti dėl didesnio kiekio

Paieška

Valstybinis Vilniaus Gaono Žydų Muziejus
Vilna Gaon State Jewish Museum

0

Edukacinės programos ir užsiėmimai

 

Edukacinių užsiėmimų ir ekskursijų Holokausto ekspozicijoje dalyviai turi galimybę aplankyti interaktyvią ekspoziciją – Antrojo pasaulinio karo laikų slėptuvės malinos instaliaciją.

Dėl Holokausto ekspozicijoje rengiamų edukacinių užsiėmimų ir ekskursijų maloniai prašome kreiptis el. p. adresu muziejus@jmuseum.lt, tel. nr. 852127083 arba mob. tel. nr.860163612.
 
NAUDINGA ŽINOTI: 
Pakvieskite mus į savo mokyklą su integruotu istorijos ir anglų kalbos edukaciniu projektu ,,Kalbamės apie Holokaustą mokykloje“, kurį anglų kalba pristatys muziejaus savanoriai, Austrijos ,,Gedenkdienst“ organizacijos nariai. Projekto tikslas – supažindinti mokinius su Holokausto Lietuvoje istorija, skatinti diskusiją tokiomis temomis kaip stereotipai, propagandos vaidmuo, dalyvavimo Holokauste priežastys ir kt. Susitikimą sudaro įvadinė paskaita ir praktinis užsiėmimas mokytojo pasirinkta tema. Pagal galimybes savanoriai mokyklose lankosi nemokamai. Daugiau apie programą ir savanorius sužinosite peržiūrėję jos pristatymą.

Užsiėmimas ,,Fanios Jocheles istorija“ yra skirtas 5–10 klasių moksleiviams. Rekomenduojama juo pradėti pažintį su Holokausto Lietuvoje istorija ir ekspozicija. Edukacinio užsiėmimo metu nagrinėjamas vienos Lietuvos žydų šeimos narių likimas, ieškoma atsakymų į šiuos klausimus:
  • Kaip žydų gyvenimas skyrėsi nuo kitų piliečių gyvenimo Antrojo pasaulinio karo metais?
  • Kas yra getas? Kokios buvo gyvenimo sąlygos ir žmonių likimai gete?
     
Užsiėmimą sudaro dvi dalys. Pirmoji dalis vyksta muziejuje, kur dalyviai susipažįsta su Fanios Jocheles šeimos narių, draugų ir pažįstamų likimais. Užsiėmimo pabaigoje norintys gali parašyti palinkėjimą arba užduoti klausimą Vilniuje gyvenančiai Faniai. Antroji užsiėmimo dalis šiltuoju metų laiku vyksta Vilniaus senamiestyje. Dalyviai kartu su muziejaus edukatore keliauja Fanios gyvenimo Vilniuje vietomis, susipažįsta su Didžiojo ir Mažojo getų teritorijomis ir istorija (Pagal galimybes galima dalyvauti tik vienoje dalyje arba tą pačią dieną sudalyvauti abiejose dalyse).
 
Užsiėmimas ,,Vilniaus getas. Icchoko Rudaševskio dienoraštis“ yra skirtas 8–12 klasių moksleiviams. Dalyviai, susipažinę su glausta Holokausto Lietuvoje istorija ir susiskirstę grupėmis, dirbs su dienoraščio ištraukomis, išverstomis į lietuvių kalbą. Nagrinėdami skirtingas Icchoko Rudaševskio dienoraščio ištraukas užsiėmimo dalyviai galės geriau suprasti, kas įvyko Vilniuje ir Lietuvoje atėjus naciams, ieškoti sąsajų (tekstų ar fotografijų) su Holokausto ekspozicijoje pateikiama informacija. Edukacijos metu keliami klausimai: 
  • Dienoraštis reiškia paslaptį. Ar galime skaityti Icchoko Rudaševskio dienoraštį?
  • Koks Vilniaus geto gyvenimas atsispindi berniuko tekstuose?
  • Ar dienoraštis gali pretenduoti į absoliučią tiesą? 

     

             Icchokas Rudaševskis
     
Icchoko Rudaševskio dienoraštis, parašytas 1941–1943 metais – tai ypatingas tekstas, persmelktas įvairių patirčių, jausmų ir vaizdų. Dienoraštis atspindi berniuko asmeninę erdvę, pasaulį, į kurį jis pateko ne savo noru. Vilniaus getas tampa svarbiausia ašimi, aplink kurią sukasi Icchoko mintys ir jo gyvenimas. Savo dienoraštyje berniukas fiksuoja ne tik, jo nuomone, svarbius įvykius gete, bet ir geto gyventojų nuotaikas, kurios kaip rūkas tvyro ore ir kurių negalima nepastebėti. Kiekvienas abejingas ar pagalbos prašantis žvilgsnis, grubus ar geras žodis Icchoko dienoraštyje tampa svarbūs tarsi mažos dalelytės, sudarančios didžiulį, vientisą jo pasaulį.
 
Užsiėmimas „Holokaustas Lietuvoje“ yra skirtas 7–12 klasių moksleiviams ir suaugusiems. Susipažinę ir aptarę pagrindinius Holokausto įvykių ir etapų Lietuvoje aspektus, dalyviai, susiskirstę grupėmis, kolegialiai atlieka ,,misijas-užduotis“ ir vieni kitiems pristato jų rezultatus. Dalyviai raginami diskutuoti tarpusavyje ir ieškoti atsakymų į klausimus:  
  • Ar 600 metų yra pakankamas laikotarpis tapti ,,savais“?
  • Ką galėtų papasakoti vaikai iš geto?
  • Kokie Holokausto Lietuvoje ir kitose šalyse skirtumai?  

 

 
smart foreash