0
Jūsų krepšelis tuščias.
Krepšelis atnaujintas
Nėra galimybes įsigyti nurodyto produkto kiekio.

Pasiteirauti dėl didesnio kiekio

Paieška

Valstybinis Vilniaus Gaono Žydų Muziejus
Vilna Gaon State Jewish Museum

0

Edukacija Lasario Segallo parodoje

 

 

Lasaris Segallas (1889, Vilnius – 1957, San Paulas) — litvakų dailininkas. Gimė Toros perrašinėtojo šeimoje, mokėsi Marko Antokolskio pramoninės dailės mokykloje Vilniuje. 1906 metais išvykęs į Vokietiją studijavo Berlyno dailiųjų amatų mokykloje, Imperatoriškojoje dailės akademijoje, vėliau Dresdeno dailės akademijoje. Priklausė vokiečių ekspresionistų grupei Die Brücke (Tiltas). 1912-aisiais pirmą kartą apsilankė, o 1923-iaisiais įsikūrė Brazilijoje. 1928–1932 ir 1935–1938 metais gyveno ir kūrė Paryžiuje. Tapytojas, grafikas, skulptorius, knygų iliustruotojas kūrė įkvėptas egzotiškos Brazilijos vaizdų, tačiau liko ištikimas ir litvakiškosios melancholijos persmelktoms šeimos, religijos temoms. 1967 metais San Paule atidarytas Lasario Segallo muziejus.
 
 
Judaizmas Lasario Segallo gyvenime
Skirta suaugusiems.
Lasaris Segallas ,būdamas Toros perrašinėtojo sūnumi iš Vilniaus, buvo lydimas judaizmo tradicijų nuo mažens, nors paties menininko asmeninis santykis su religija buvo nevienareikšmiškas. Lektorė pateiks daugiau detalių apie L. Segallo gyvenimą ir kokią įtaką jo sprendimui būti tapytoju bei kūrybai turėjo tėvo profesija. Sužinojus Toros ritinio svarbą ir reikšmę judaizme bei kiek laiko trunka vieno Toros ritinio perrašymas, kokias savybes privalo turėti žmogus, dirbantis su hebrajų kalbos raidėmis, pereisime prie Lasario Segalo kūrinių nagrinėjimo. Analizuosime, kokios aplinkybės galėjo paskatinti L. Segallą vaizduojamame Toros ritinyje parašyti savo pavardę, ką reiškia kitos raidės ir detalės, pavaizduotos menininko paveiksluose ir kodėl šalia Toros ritinio yra nutapytas žmogus.
 
Lasaris Segallas ir šeima
Skirta 1-5 klasėms.
L. Segallo kūriniai – „Šeima“, „Mano seneliai“, „Motina su naujagimiu“, „Motinystė“ – leidžia suprasti, jog kūrėjui buvo itin svarbus ryšys su šeimos nariais. Edukacinio užsiėmimo metu aptarsime menininko biografiją, nagrinėsime spalvos ir formos meno kūrinyje svarbą, diskutuosime, ar galima pavaizduoti emociją; interpretuodami menininko darbus lyginsime juos su savais piešinėliais.
 
Daug detalių – paveikslas vienas
Skirta 1-5 klasėms.
Edukacinio užsiėmimo metu aptarsime kūrinius „Besimeldžiantis žydas“, „Pabėgėliai“, bei kokią reikšmę detalė turi menininko darbuose ir ar galima iš gausybės detalių sukurti vientisą kūrinį. L. Segallas yra vienas iš žymiausių modernizmo atstovų, taigi sužinosime, ką vadiname modernistais.
Užsiėmimas skatina kūrybiškumą ir kritinį mąstymą, o meninė veikla lavins spalvinės raiškos gebėjimus.
 
Geriau nei selfie
Skirta 6-8 klasėms.
L. Segallo kūriniai – „Autoportretas“, „Mergina ilgais plaukais“ – kviečia aptarti portreto žanro kūrinius, atidžiau žvelgti į vienas kitą bei sukurti portretą neįprasta technika. Dalyviai lavina pastabumą, aptaria pagrindinius portreto žanro kūrybos aspektus. Darbas atliekamas poromis pirmiausiai vaizdą sukuriant ant stiklo, vėliau piešinį atspaudžiant ant popieriaus.
 
Miesto ritmu
Skirta 6-8 klasėms.
„Vilnius, mano gimtasis miestas (...), visada liko išsaugotas mano atmintyje, o jame patirti įspūdžiai ilgus metus atsispindėjo mano darbuose“. Lasaris Segallas
L. Segallas paskutinį kartą Vilniuje lankėsi 1918 metais, tačiau visada turėjo ypatingą ryšį su gimtuoju miestu; kūrėjo prisiminimus apie Vilnių aptarsime kalbėdamiesi prie paveikslų: „Vilnius ir aš“, „Turgus Vilniuje“, „Talmudo mokykla“, „Mergina iš Vilniaus“. Edukacinio užsiėmimo metu kiekvienas dalyvis sukuria savo miesto vaizdo fragmentą, skatinamas argumentavimas, lavinamas moksleivių pastabumas.
 
Geometrinis peizažas
Skirta 9-12 klasėms.
Dar studijuodamas M. Antokolskio pramoninėje dailės mokykloje L. Segallas stengėsi kūrybinio įkvėpimo semtis iš didžiųjų Europos menininkų: sekdamas garsiojo postimpresionisto Paulio Cezanne‘o pavyzdžiu pažvelgti į jį supantį pasaulį, o vėliau transformuoti matytą vaizdą drobėje, naudojo spalvotus stiklus. Skirtingos spalvos stiklo šukės keitė matomo vaizdo spalvą ir formą, suteikdamos gimtojo Vilniaus peizažui skirtingą emocinį foną. Edukacinio užsiėmimo metu bus lavinamas gebėjimas kraštovaizdį perteikti supaprastinant gamtos elementus iki geometrinių formų, linijų ir dėmių, siekiama natūroje įžvelgti rutulius, kūgius ir cilindrus. Proto akimis sukursime kitokį vaizdą, negu jį siūlo fizinės akys.
 
Emigrantai
Skirta 9-12 klasėms.
L. Segallas yra vienas iš XX amžiaus menininkų, geriausiai atspindėjusių nestabilią padėtį tų, kurie palikdavo savo kraštą ir apsigyvendavo svetur, ieškodami geresnių gyvenimo sąlygų. Parodoje eksponuojama 12 sausąja adata arba oforto technika 1926-1930 metais kurtų žymiojo „Emigranto laivo“ eskizų. Užsiėmimo metu aptarsime L. Segallo biografiją emigracijos aspektu, bei minimaliomis grafikos technikos priemonėmis kursime komikso žanro istoriją.
 
 
 
 
 
 
 
       
 
 
 
 
 
 
 
 
smart foreash